مصوبه اخیر دولت در اجرای نظام رتبه بندی معلمان هندوانه سربسته است

۱۳۹۸/۹/۹ تعداد بازدید: ۲۲

 حمیدرضا حاجی بابایی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با طرح این سوال که آیا این رتبه بندی،رتبه بندی معطوف به سند تحول بنیادین است، گفت: براساس آن طرح مصوب که برگرفته از سند تحول بنیادین در آموزش وپرورش است، مقرر شد معلمان در چهار رتبه، مربی، استادیار،دانشیار و استاد رتبه بندی شوند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در این طرح مصوب شده که نباید حقوق معلمان بعداز اجرای نظام رتبه بندی از ۸۰ درصد حقوق ومزایای اعضای هیات علمی دانشگاهها، با سابقه ومدرک علمی مشابه کمتر باشد.

وی افزود: براساس  نظام رتبه بندی فرهنگیان، مهندسی نیروی انسانی در سیستم آموزش وپرورش نیز لحاظ شده و تعریف و تبیین جایگاه معلم خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری بود.

حاجی بابایی با انتقاد از این که مصوبه اخیر نظام رتبه بندی که در دولت مصوب شده است بدون طرح در فراکسیون فرهنگیان و کمیسیون آموزش مجلس و بی پشتوانه مشورت نمایندگان مردم به تصویب رسیده است گفت: نمایندگان مردم به ویژه کمیسیون آموزش و فراکسیون فرهنگیان هیچ اطلاعی از طرح رتبه بندی مصوب اخیر هیات دولت ندارند.

وزیر پیشین آموزش و پرورش تاکید کرد: این طرح مصوب دولت که بنا به گفته وزیر آموزش وپرورش برای اجرا ابلاغ شده است، مانند هندوانه نبریده است که نمی دانیم حاصل آن برای فرهنگیان شیرین وقرمز است یا سفید و بی مزه .

رئیس فراکسیون فرهنگیان گفت: نظام رتبه بندی معلمان اگر بخواهد متضمن احکام هیات علمی باشد براساس ماده ۶۳ برنامه ششم باید توسط دولت به مجلس ارائه شود، ولی اگر بخواهد در قالب قانون مدیریت خدمات کشوری باشد دولت مصوب  واجرا می کند.

حاجی بابایی در پایان تاکید کرد: نمایندگان مجلس نیز مانند فرهنگیان منتظر نتیجه کار می مانند.

    نظرات (نظرات بی ربط یا حاوی توهین به دیگران، منتشر نخواهند شد)
    نمایندگان پارلمان مجازی ایران